כשסוף אוגוסט נראה באופק, חברנו לשורות ההורים הישראלים בתכנוניי המה עושים?
מצד אחד ממש רוצים נופים שווים, אבל לא רוצים את הרפתקת הטרקים הקשוחיסטים עם בן שנתיים.
רוצים לראות ולעשות, אבל חוששים לחזור עייפים יותר משיצאנו.
בשביל לנסות ולהתרצות, קבענו את האילוצים הבאים:

1. סבירות גבוהה למזג אוויר נעים במהלך היום, כל היום
  2. טיסה לא ארוכה ישירה ובשעות נוחות (שייפול על שנצ)
  3. טיולי כוכב עם נסיעות קצרות (עד שעה)
  4. צימר או דירה מפנקים (כי בופה ומסעדות כל יום זה פוטנציאל התשה עם הקטנטן שלנו + זה כיף לנו לעשות סופר בחו״ל ולבשל בנחת ולאכול בנחת + מדיח! + שיהיה מספיק מפנק להעביר יום שלם כשהמזג אוויר מתחרבן, כי 1.)

מפה לשם התכנסנו לרעיון של איזור זלסבורג שבאוסטריה (3.5 ש׳ טיסה)
הזמנו 6 לילות בצימר המפנק Almdorf Vorderbrand, שנמצא דווקא בגרמניה.
עד כאן היה נשמע לי שעשינו בחירה שכלתנית ושיהיה לכל הפחות סבירוש, כמה כיף היה לגלות הרבה יותר מזה.

יום 0 – הגעה והתארגנות

יצאנו ברכב משדה התעופה הקטן בזלסבורג, אל אוויר נעים וצח כמו שפנטזתי.
בדרך הפסטורלית, עם ״כך נולד הצבע״ בלופים ברקע, יצאנו לכיוון העיירה Berchtesgaden שבדרך לצימר.
לאחר כ20 דק׳ נסיעה ועצרנו לקפה ועוגה במקום חמוד בשם הלא כזה חמוד Berchtesgadener Schokoladenmanufaktur.

משם המשכנו לקניות בסופר (*רמות ההתרגשות עולות*), בסניף של REWE הנמצא ליד האינטרספורט הגדול בפאתי העיירה.
בהמשך השבוע את כל הקניות עשינו שם או בEDEKA הטיפה יותר בוטיקי.

טיפ ילדים: בכניסה לסופר/פארם, יש הרבה פעמים עגלות קניות קטנטנות וכיפיות לילדים

מכאן נותר רק להגיע לצימר ולהתמקם.

יום 1 – טיול יום שיוצא ממש מהצימר

הצימר ממוקם במעלה הר שנקרא Jenner, מוקד עלייה לטיולים רגליים, מצנחי רחיפה ועוד דרכים להנות מהטבע.
הרכבל המרכזי באיזור עולה אל פסגת ההר, עם תחנת ביניים אחת.
ראינו שתחנת הביניים קרובה אלינו ויש בה מסעדה, והחלטנו לתפור טיול רגלי.
but first ארוחת בוקר מהשלל מאמש (בכל זאת בלוג טיולים ואוכל)

העמסנו את מיכאל במנשא והתחלנו ללכת בשביל שיוצא מהחניון.
אחרי כרבע שעה שבה אספנו אצטרובלים, חקרנו צפרדעים ובהינו בקורי עכביש, הגענו לתצפית מתוקה לאגם הקוניגסי.

המשכנו משם עוד כרבע שעה והגענו לתצפית יותר מרשימה, עם כסא נדנדה ענק שהכיל את שלושתנו
בכללי כסאות מפנקים הופיעו במהלך השבוע במקומות אסטרטגיים, לזכות הג׳רמנז נאמר.

משם המשכנו בהליכה קצת יותר אתגרית, לכיוון הmid station. (בכל צומת יש שלטים מכוונים)
לאחר כ45 דקות ביער שכללו נחל, החלטה לא לשכשכך בנחל, נשנוש פטל מהשיחים בדרך, ״עודייי טפל עודייי טפל״, פרות מדושנות, ״עודייי מו עודייי מו״, הגענו למסעדה במיד סטיישן.
כשמיכאל קם מהשנצ התפנינו לנשנוש צהריים בווארי מוצלח ביותר.

משם חזרנו דוך לצימר, בדיוק לפי השילוט, לקח כחצי שעה.
אפשר היה בכיף להמשיך לטייל לעוד כיוונים, אבל החלטנו לקחת את היום הראשון ממש ברגוע.

יום 2 – האגמים Konigsee & Obersee

הקוניגסי והאוברסי הם האטרקציה המרכזית באיזור, ובצדק.
15 דק׳ נסיעה מהצימר הגענו לחניון גדול. מומלץ בתחילת הטיול להוריד את אפליקציית החניונים (תראו פרסום בכל חניון) ולא להסתבך עם מטבעות ופתקים.
בצימר מקבלים כרטיס מטייל איזורי שכזה שמקנה הנחות כמעט בכל מקום, גם באפליקציית החנייה.
ארזנו מראש נשנושים ליום ארוך, למרות שכפרה על הגרמנים בכל מקום יש מסעדה.
מהחניון הלכנו בין חנויות המזכרות לכיוון האגם, הגענו לרציף בקצה האגם המהמם.
קנינו כרטיסים ויצאנו להפלגה של קצת פחות משעה שחוצה את אגם הקוניגסי אל אגם האוברסיי היפה אפילו יותר.

התחלנו הליכה שמקיפה את האוברסי, בדרך מלא פינות לרבוץ ולתת למיכאל לשחק באבנים ומים – המשחק האולטימטיבי שלו.

כשהגענו לקצה השני של האגם, המשכנו עוד חצי שעה אל מפל יפה בעמק מרשים.

Röthbachfall

מהמפל התחלנו את ההליכה חזור, באותה הדרך.
היתרון במסלול קווי ארוך, זה שאור היום מתחלף וזה מרגיש שחווים את הדרך חזור אחרת, אז לא להתבאס מההלוך-חזור!
את היום הזה סכמנו כאחד מטיולי היום הכי יפים שעשינו.

הדרך חזרה מהמפל לאוברסי

יום 3 – Wimbachklamm ומוזיאון הטבע

עצה שלקחתי מפוסט בלמטייל שנתן לי השראה לתכנון הטיול הזה, היתה לא לתכנן ברמה היומית.
במקום, הכנתי בנק מטרות, ובכל בוקר קבענו מה לעשות לפי המזג אוויר.
כך לדוגמא, אתמול היה בהיר לכן נבחר הקוניגסי אוברסי. שלשום טיול עם תצפיות, גם נבחר ביום בהיר.
היום התעוררנו לבוקר אפרורי, לכן בחרנו להתחיל בטיול בנקיק, שמורת Wimbachklamm.
בנסיעה של כ20 דק׳ הגענו לחניון ממנו הלכנו איזור השעה וחצי ברגוע.
טיול קליל ויפייפיה בין מפלים בנקיק קסום

בדרך חזרה לחניון יש בירגרדן עם גינת שעשועים, כמובן שעצרנו לנשנוש צהריים.

משם, לאור השמיים המאיימים החלטנו להמשיך למוזיאון הטבע: House of the Mountains.
בהתחלה מיכאל היה מחורפן, בכל זאת כבר 4 ימים שהוא עושה שנצים במטוסים ומנשאים.
התערוכה מושקעת ומתאימה לילדים (גם מגודלים)
מדמה הליכה דרך תוואי השטח האופיינים באיזור, עם הפתעות רב חושיות שכאלה.
בסוף יש ספרייה מתוקה ובית קפה עם נוף להרים היפים שממול.
בית הקפה בינוני מאוד אבל מספק קפאין וסוכר למכורים שכמונו.
בחוץ יש גינה גדולה שמיכאל שיחק בה בכיף ונתן לנו קצת זמן בהייה בטלפון (פיכסה)
לסיכום, אחלה מקום לילדים, מומלץ במזג אוויר לא טוב, לא יותר מזה.

יום 4 – טיול אופניים היסטרי לHintersee

יום טריקי מבחינת מזג אוויר היה לפנינו, כי הגשם איים להגיע. לא רצינו להתקרקע ומהניסיון של הימים האחרונים הגשם בתכלס הגיע אחהצ.
החלטנו להמר ולצאת להרפתקונת.
אחד מחלומות ההורות של נמרוד היה לצרף את מיכאל לטיולי אופניים,
שכרנו אופניים חשמליים עם נגרר לקטנטנים, בחנות שנמצאת ליד האינטרספורט בתחנה התחתונה של רכבל הJennerbahn.
בקשנו מהם המלצה לטיול יום, ויצאנו לדרך.

הבחור בחנות ההשכרה היה סופר מקצועי ודאג להסביר לנו כל פרט על האופניים, נתן לנו מפה ברורה והסברים על הדרך.
ההתחלה היתה לא מרגשת במיוחד, אבל נדרשת בשביל להגיע למסלול פסטורלי ואפילו נאמר רומנטי.
בדרך, בתזמון מעולה לסבלנות של מיכאל שפקעה, היה בית קפה חמוד עם עוגות ביתיות וצעצועים, דנקה שן.

המשכנו, בין יער פיות לנחלים בשלל צבעי טורכיז.
שמחנו לעשות את המסלול על אופניים כי ברגל עם פעוט הינו מספיקים מעט.
היעד הסופי ונקודת החזור היתה אגם ההינטרסי, מקום שהיה בבנק המטרות שלנו (אפשר להגיע אליו בקלות גם עם רכב)
אגם יפייפיה שקל לראות למה היווה השראה לציירים.

עד כאן יום חלום.
את החזור החלטנו בגלל העננים המאיימים לעשות בדרך אחרת, חלקית דרך הכביש, החלטה שלא הייתי הכי רגועה איתה. (רוב המסלול היה בשבילים מסודרים)
ברקע, מיכאל כבר מיצה, אז בילינו שעה עם בכי ועודף חטיפים ומסכים. מה שצפוי שיקרה מדי פעם עם פעוט, ועדיין כיף זה לא.
רגע אחרי שהחזרנו את האופניים לחנות ההשכרה – התחיל הגשם.

מתחת לחנות ההשכרה יש פארק עם כל מני מתקנים לילדים.
כמה שאנחנו מתרחקים מפעילויות ייעודיות לילדים או אטרקציות בכללי, המיני טרקטור שהיה שם משך גם אותי.
צמוד למתקנים היתה מסעדה איטלקית בשם pizzeria lago עם אוכל מאכזב.
מזל שארוחות הערב בצימר פיצו (גריל גז!)

יום 5 – מה עשינו ביום גשום

מהבוקר כבר התחיל גשם לסירוגין, החלטנו לכבוד כך לעשות לראשונה ארוחת בוקר מחוץ לצימר.
נכנסנו לבית קפה מאפייה בשם Ernst, שהיה ממש מוצלח.
בחרנו את הפרעצל חמאה, פרעצל גבינה ופאי רוברב שהיו נהדרים.

לאחר מכן עשינו סיבוב בעיירה Berchtesgaden, החלטה לא הכי הגיונית לאור העובדה שזה יום ראשון והכל סגור חוץ ממסעדות.
משם חזרנו להתפנן בצימר.

יום 6 – קצת מינכן

רצינו לשלב יום בעיר, ההחלטה הברורה היא לסוע לזלסבורג שהיא בטוח עיירה יפה שאפשר לבלות בה יום בכיף.
אבל הותקפתי פומו והחלטנו לסוע למינכן.
את היום התחלנו עם קפה מושלם במרכז העיר במקום בשם sweet spot coffee.
משם המשכנו לשופינג שווה ברחובות היפים, עוד פרעצל וחנות טיולים משוגעת עם מחלקת ילדים מתוקה.
לסיום הלכנו לגינת שעשועים לצד הנהר שבמרכז העיר, יש לאורך הנהר חופים עירוניים מגניבים.
לארוחת ערב אכלנו אחלה פיצה שהמליצו לנו חברים מראש Pizzesco, נפולטנית, קלילה ומעולה.
כיכבה במיוחד פיצת גבינות עזים, עם פרוסות אגס דקיקות, אגוזי מלך ונגיעות דבש.

יום 7 – חזרה ושביזות

בדרך ממינכן לזלסבורג נחתה השביזות, זאת שמגיעה לי שניה לפני שמגיעים לשדה ושומעים את העברית שמטיחה בפרצוף את החזרה למציאות.
אחרי ששבוע היינו בעננים מהטבע, האוויר, האדיבות יוצאת הדופן בכביש, השקט (טוב אולי קצת יותר מדי שקט) סיימנו בתחושה שטיול מהסוג הזה, בוודאות נעשה מתישהו שוב.